wwman’s(ワーマン) blog

日常の出来事やニュースをバイリンガルで毎日更新しています!! - We update daily the daily events and news in the bilingual! ! -

You Too - You Too -

 

 

---------------------------------------

You Too=YouTuuです。

(It's You Too=YouTuu.)

 

 

 

はい、腰痛です。

(Yes, it's lumbago(you-tuu).)

 

f:id:wwman:20150722151417j:plain

 

持病です。

(It's a chronic disease.)

 

最近、また持病の腰痛が悪化しています。

Lumbago of a chronic disease is aggravated again recently.)

以前のブログでは、うつ伏せにしていると、腰が楽になると書きましたが、今度は心臓が苦しくなるので、やめました。

(When it was made facedown by the previous blog, I wrote that a lower back became easy, but a heart became painful this time, so it was stopped.)

 

毎日ブログを書いていると、やっぱり腰に負担が掛かるのでしょうか?

(When a blog is being written every day, is a lower back burdened as expected?)

 

みなさんはどうしていますか?

(Why is there everyone?)

 

---------------------------------------

 

---------------------------------------

 

もう、立ち上がるのも辛いくらい痛いので、さすがに薬に頼ってしまいました。

(It's so painful that it's also hard to stand up, so I have already depended on medicine indeed.)

 

でも、いつも飲んでいる薬(ロキソニン)が売ってなかったので、今回は普通の痛み止めにしました。

(But the medicine I'm taking (LOXONIN) never sold them, so it was made an ordinary painkiller this time.)

 

 

これが意外と効いて、結構楽になりました。

(That this is unexpected, it worked and became quite easy.)

もう、この薬でいいなと思いましたが、いつも薬を飲んでいる訳にもいかないので、少しまじめに調べてみました。

(I thought this medicine was fine, but I could never take medicine any longer, so it was checked a little seriously.)

 

 

そうすると、腰痛には突発的なものと、慢性的なものがあって、突発的なものは冷やす、慢性的なものは温めると書いてありました。

(Then there were something sudden and something chronic for lumbago, and something sudden was written it was cooled and that something chronic was heated up.)

 

 

 

 

「・・・」

 

 

 

 

毎日、一生懸命、冷湿布を腰に貼っていました。

(It was being stuck with a cold compress on its waist every day and strenuously.)

 

これが駄目だったのかな?

(Was this useless?)

 

---------------------------------------

 

---------------------------------------

 

さっそく、温湿布に変えてみました。

(Right away, it was changed to a warm compress.)

ちなみに、痛み止めの薬は、約1日、効果が続きました。

(By the way, the effect continued for about 1 day for medicine for a painkiller.)

 

温湿布を貼ってみると、これが凄い効き目!!

(That a warm compress will be stuck, this is wonderful effect!)

 

腰がほとんど痛くなくなりました。

(I had a pain in almost no lower back any more.)

こんなに効果があるの?と、疑ってしまうくらいです。

(Is it so effective? It's to the extent I doubt.)

 

今まで、まったく何も考えずに、冷湿布を貼っていましたが、それは間違いだったようです。

(With thinking nothing at all so far, a cold compress was being stuck, but that seems to have been a mistake.)

 

温湿布にしたからと言って、完全に腰が治ったわけではありませんが、以前に比べると、格段に良くなりました。

(Even though it was made a warm compress, a lower back didn't heal perfectly, but it became remarkably good compared with before.)

 

あとは、日常から腰の負担になるようなことは避けるようにしています。

(The back makes sure that bearing a lower back from daily life will be avoided.)

 

腰の痛みで悩んでいる人は、一度自分の症状を確認して、正しい療法に変えてみてはいかがですか?

(The person who suffers from the pain of the lower back confirms his symptom once, and how about changing it to right method of treatment?)

 

 

ブログを読んで頂き、ありがとうございます。

(Thank you very much for reading a blog.)

毎日更新していますので、

よろしければ、コメント等、お願いします。

(It's being renewed every day, so when it's good, comment, please.)